Saturday, March 19, 2011

Rahsia disebalik bentuk buah-buahan ciptaan Allah SWT

Bentuk sayuran dan buah2 buahan berkait rapat dengan organ tubuh manusia
Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana telah mengaturkan setiap kejadian ada sebab-sebab dan kaitannya. Lautan telah dipisahkan dr daratan, memberikan air bersih, dan daratan untuk bercucuk tanam. Allah juga telah mencipta binatang-binatang di darat dan ikan sebagai sumber makanan kepda manusia. Segala ciptaanNya telah tersedia sebelum kita dilahirkan lagi.
Berikut ialah ciptaan Allah yang sangat baik untuk kesihatan dan sebaik-baiknya dimakan mentah. Bentuk2 buah dan sayuran berikut tersembunyi klue tentang kegunaan setiap satunya untuk setiap bahagian dalam tubuh manusia. Kita saja yang sebenarnya masih kurang bijak dan Alhamdulillah, semakin belajar tentang khasiat2nya.
***********
Bentuk sepotong lobak kelihatan seperti bentuk mata manusia. Pupil, iris dan garis2 nya betul2 menyerupai mata. Dan tahukah anda, sains juga telah membuktikan lobak dapat melancarkan peredaran darah dan memperbaiki penglihatan.

Tomato pula mempunyai 4 segmen dan berwarna merah, sepertimana jantung manusia mengandungi ‘4 chambers’dan juga berwarna merah. Kajian menunjukkan tomato kaya dengan lycopine dan merupakan makanan darah dan jantung.

Anggur tergantung dalam bentuk kluster dan berbentuk seakan2 jantung. Setiap sebiji anggur pula dianggapkan sel darah dan kajian telah membuktikan anggur adalah makanan yang penting untuk menguatkan darah dan jantung.

Walnut berbentuk seakan otak manusia, dengan hemisfera kanan dan kiri, sereberum dan sereblum. Garis2 dan belahan tgh kacang tersebut juga seakan2 neo-cortex. Tahukah anda, walnut dapat membantu menambahkan lebih daripada 3 dozen ‘neuron-transmitters’ kepada fungsi otak anda.

Kacang merah sebenarnya membantu menyembuhkan dan me’maintain’kan fungsi buah pinggang.

Rujukan:
http://promote5.blogspirit.com/

No comments:

Post a Comment