TARGET BAB 1:
1. ELEMEN-ELEMEN UTAMA DALAM PERNIAGAAN
2. KEPENTINGAN KEUNTUNGAN KEPADA PERNIAGAAN
3. KEPENTINGAN KEUNTUNGAN KEPADA MASYARAKAT
4. KEPENTINGAN KEUNTUNGAN KEPADA NEGARA
5. ELEMEN FAKTOR PENGELUARAN
6. LANGKAH DALAM PROSES PERNIAGAAN
7. CABARAN PERNIAGAAN MASA HADAPAN
8. ELEMEN PERSEKITARAN UMUM YANG MEMPENGARUHI PERNIAGAAN
9. PIHAK-PIHAK BERKEPENTINGAN BAGI SESEBUAH PERNIAGAAN
10. PROSES PENUBUHAN MILIKAN TUNGGAL, SYARIKAT DAN KOPERASI.
11. PERANAN SEKTOR AWAM, BADAN BERKANUN DAN SWASTA
12. CONTOH AKTIVITI PERNIAGAAN PENGELUARAN
13. CONTOH AKTIVITI PERNIAGAAN BERBENTUK PERKHIDMATAN TARGET
BAB 2:
1. PERANAN PENGURUSAN PENGELUARAN REVOLUSI TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI [ICT]
2. HUBUNGAN JABATAN PENGELUARAN DENGAN JABATAN PEMASARAN, KEWANGAN DAN SUMBER MANUSIA. 3. PROSES DAN SISTEM PENGELUARAN REKA BENTUK SIMPLIFICATION, STANDARDIZATION DAN MODULAR
DALAM PENGELUARAN.
4. JENIS PENGELUARAN MENGIKUT TEMPAHAN, SECARA MASSA, DAN SECARA KELOMPOK.
5. JENIS SUSUN ATUR SECARA TETAP. PROSES. PRODUK DAN SELULAR.
6. FAKTOR PENENTU PEMILIHAN LOKASI KILANG.
7. PROSES PDCA DALAM KAWALAN KUALITI
8 PERBEZAAN KAEDAH PEMERIKSAAN MENYELURUH DENGAN\ PELAN PERSAMPELAN.
9. ALAT KAWALAN KUALITI SPC, CARTA KAWALAN, ANALISIS TAMBAH NILAI DAN PENANDA ARAS
TARGET BAB 3:
1. PROSES PEMASARAN
2. ANALISIS PORTFOLIO PERNIAGAAN [MATRIKS BCG] ANALISIS SWOT
3. MODEL GELAGAT PENGGUNA [MODEL KOTAK HITAM] FAKTOR YANG MEMPENGARUHI GELAGAT
PENGGUNA.
4. PROSES PEMBELIAN PRODUK PENGGUNA PROSES PEMBELIAN PRODUK BARU
5. ASAS-ASAS SEGMENTASI PASARAN PROSES PELETAKAN PASARAN STRATEGI PELETAKAN PASARAN.
6. PERBEZAAN PRODUK FIZIKAL DAN PRODUK PERKHIDMATAN
7. KLASIFIKASI PRODUK PENGGUNA. LINI PRODUK YANG MERANGKUMI KEDALAMAN DAN KELEBARAN
PRODUK.
8. MELUKIS RAJAH KITARAN HAYAT PRODUK
9 . SALURAN AGIHAN PRODUK PEMBORONG, EJEN DAN PERUNCIT SEBAGAI PERANTARAAN DALAM
SALURAN AGIHAN PRODUK.
10. FAKTOR DALAMAN DNA LUARAN YANG MEMPENGARUHI PENETAPAN HARGA.
11. PENDEKATAN PENENTUAN HARGA UMUM PENENTUAN HARGA PRODUK BARU CAMPURAN PROMOSI
SECARA PENGIKLANAN DAN JUALAN SEMUKA KONSEP DAN TUJUAN KOMUNIKASI PEMASARAN
BERSEPADU.
TARGET BAB 4:
1. KEPENTINGAN PENGURUSAN KEWANGAN PERANAN PENGURUS KEWANGAN
2. PERKAITAN JABATAN KEWANGAN DENGAN JABATAN SUMBER MANUSIA DAN PEMASARAN.
3. OBJEKTIF KEWANGAN SYARIKAT PIHAK-PIHAK YANG MEMERLUKAN PENYATA KEWANGAN
4. KANDUNGAN PENYATA PENDAPATAN DAN KUNCI KIRA-KIRA
5. NISBAH KECAIRAN DAN NISBAH KECEKAPAN.
5. JENIS SUMBER DANA JANGKA MASA PANJANG JENIS SUMBER DANA JANGKA MASA PENDEK
6. MENYEDIAKAN BAJET TUNAI
7. KEPENTINGAN PENGURUSAN RISIKO
8..JENIS-JENIS RISIKO PRINSIP SUBROGASI,
9. DOKTRIN PUNCA TERDEKAT DAN PENUH PERCAYA PRINSIP TAKAFUL GHRAR, MAISIR, RIBA DAN TABARRU’.
TARGET BAB 5:
1. CABARAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA PENGURUSAN SUMBER MANUSIA STRATEGIK YANG
MERANGKUMI MENARIK, MEMBANGUN, DAN MENGEKALKAN SUMBER MANUSIA.
2. ANALISIS KERJA YANG MERANGKUMI PENGHURAIAN KERJA DAN SPESIFIKASI KERJA
3. KAEDAH MENENTUKAN KEPERLUAN SUMBER MANUSIA FAKTOR PENENTUAN KEPERLUAN SUMBER
MANUSIA
4. PROSES PENGAMBILAN SUMBER MANUSIA [MEREKRUT-PEMILIHAN-PENAWARAN KERJA-INDUKSI]
5. JENIS-JENIS LATIHAN DAN KEBAIKANNYA.
6. PERANAN DAN KEPENTINGAN PENILAIAN PRESTASI
7. KAEDAH PENILAIAN PRESTASI CIRI PENILAIAN PRESTASI YANG BAIK
8. GANJARAN KEWANGAN DAN FAEDAH KEWANGAN/BUKAN KEWANGAN
9. PROSES TINDAKAN DISIPLIN DAN MASALAH BERKAITAN TINDAKAN DISIPLIN
10. JENIS-JENIS HUKUMAN BERKAITAN DISIPLIN
11. SKIM KEMUDAHAN PENAMATAN PERKHIDMATAN
No comments:
Post a Comment